I O N

ساخت وبلاگ

دلنوشته سید حسن خمینی در سالگرد درگذشت همسر گرامی حضرت امام(خدیجه ثقفی) و مادر بزرگ اش ] I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 214 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:11

ایران آنلاین / وزیر خارجه ترکیه با خوش‌آمدگویی به محمد جواد ظریف و اشاره به سفر موفقیت آمیز اخیر نخست وزیر ترکیه به تهران این سفرها را موجب گسترش همکاری های دو کشور دانست.

وی خواهان تقویت همکاری‌های اقتصادی جهت وصول به هدف گیری 30 میلیارد دلاری برای مبادلات دو کشور شد و ابراز امیدواری کرد: اجلاس آینده کمیسیون مشترک دو کشور با موفقیت برگزار شود.

وزیر خارجه ترکیه همچنین خواهان تقویت روابط گردشگری شد و از علاقمندی شهروندان ترکیه برای سفر به ایران سخن گفت.

چاوش اوغلو تروریسم را تهدید مشترک دو کشور دانست که می بایست مبنای گسترش همکاری ایران و ترکیه قرار گیرد.

در ادامه این دیدار ظریف نیز با تاکید بر اهمیت بسیار بالای روابط با ترکیه به‌عنوان همسایه خوب برای ایران، گفت: مایلیم در دوران گشایش همچون گذشته یکی از بهترین روابط را با ترکیه داشته باشیم که در دوران سختی در کنار ما ایستاده است. ظریف 30 میلیارد حجم مبادلات را هدف گیری رهبران دو کشور دانست و گفت: در سفر بسیار خوب نخست وزیر ترکیه به تهران، گفت‌وگوهای خوبی میان دو کشور درباره مسائل دو جانبه و منطقه ای انجام شد و در این سفر ادامه خواهد یافت.

ظریف با تاکید بر وجود توافق بین دو کشور در خصوص ضرورت حفظ تمامیت ارضی عراق و سوریه، تقویت همکاری های کنسولی و قضایی و گسترش روابط بانکی، همکاری در زمینه انرژی (نیرو و نفت و گاز)، برگزاری هر چه سریع‌تر کمیسیون مشترک حمل و نقل را موارد دیگری دانست که موضوع گسترش همکاری ها و منافع مشترک دو کشور است.

ظریف در این سفر علاوه بر ملاقات و شرکت در ضیافت ناهار کاری با «چاوش اوغلو» همتای خود با «اردوغان» رئیس جمهور و «داود اوغلو» نخست وزیر ترکیه دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و تحولات و همکاری‌های منطقه‌ای رایزنی و گفت‌وگو خواهد کرد.

در این سفر تعدادی از مقامات وزارت امور خارجه از جمله ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه کشورمان و حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت خارجه و حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه او را همراهی می‌کنند.

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 217 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:11

ایران آنلاین / مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی اعلام کرد : از روز یکشنبه سامانه بارشی فعالی از شمال غرب وارد کشور شده و از بعدازظهر این روز سبب بارش باران و برف در این ناحیه می شود.

سپس تا انتهای این روز بارندگی مناطق غرب، جنوب غرب، نیمه غربی البرز و زاگرس مرکزی و غرب سواحل شمالی کشور را در بر خواهد گرفت که سبب بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد و درمناطق مرتفع بارش برف خواهد شد.

این سامانه بارشی تا اواسط هفته آینده در کشور فعال است و فعالیت آن درروز دوشنبه به مناطق شمال شرق، زاگرس جنوبی و جنوب کشور نیز می رسد.

از بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه شرایط برای پدیده گرد و غبار ،کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استانهای واقع در جنوب غرب و برخی نقاط غرب کشور مهیا می شود.

در روزهای شنبه و یکشنبه با جریانات جنوبی در سواحل شمالی کشور افزایش دما بین 8 تا 10 درجه همراه با وزش باد شدید و دوشنبه با تقویت جریانات شمالی کاهش محسوس دما بین 10 تا 12 درجه پیش بینی می شود.

دریای خزر نیز از یکشنبه شب و در روز دوشنبه هفته آینده مواج خواهد بود.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

مرکزمدیریت راههای کشور نیز در اطلاعیه ای گفته است : براساس تصاویر دریافتی از دوربینهای نظارتی،سامانه های ترددشمار وگشتهای شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد درآنها به روال عادی برقرار است.

براساس این اطلاعیه در شبانه روز گذشته مجموع تردد ثبت شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 1739 تردد شمار فعال درمحورهای برون شهری کشور نسبت به روز قبل3/ 9 درصد افزایش را نشان می دهد.

در ترددهای صورت گرفته همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین 13 درصد ، اوج تردد بین ساعات 16 الی 17 وکمترین تردد بین ساعات 3 الی 4 صبح صورت پذیرفته که هموطنان با آگاهی از این موضوع می توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب نمایند.

در 24 ساعت گذشته آزاد راه های قزوین –کرج،کرج- تهران ،کرج- قزوین،تهران – کرج ،تهران – جاده پاکدشت ،آزاد راه تهران-قم،جاده تهران – ساوه ،تهران قم،تهران ش-شهریار و پاکدشت – تهران بیشترین میزاد ترددهای کشور را به خود اختصاص داده اند.

آخرین اطلاعات دریافتی حاکی است اجرای طرح یکطرفه شدن جاده کرج - چالوس در ساعت 18 امروز جمعه منتفی شد و ترافیک دراین مسیر نیمه سنگین است./ایرنا

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 196 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 14:14

ایران آنلاین / این مقام سازمان هواپیمایی روسیه روز شنبه به خبرگزاری روسی اینترفاکس گفت: در حادثه سقوط هواپیمای بویینگ در راستف نادانو 55 مسافر هواپیما و هفت خدمه جان خود را از دست داده اند.

برپایه این گزارش به نقل از ایتارتاس، هواپیمای مسافربری بویینگ 738 به شرکت هواپیمایی «فلای دوبی» FlyDubai تعلق داشت و هفت خدمه هواپیما اتباع کشور امارات عربی متحده بودند.

یک مقام کنسولگری روسیه در دوبی با استناد به فهرست مسافران این هواپیما در فرودگاه دوبی گفت که در هواپیما 62 نفر ازجمله 55 مسافر قرار داشتند که همه آنها در هنگام سقوط هواپیما کشته شده اند.
سه شهروند اوکراین، یک تبعه ازبکستان و یک تبعه هند جزو قربانیان سانحه هواپیمای مسافربری بویینگ 738 هستند.

در همین حال،«ایرینا چتورتاکووا» سخنگوی استاندار استان راستف به خبرنگاران گفت که مسافران هواپیما شامل چهار کودک، 18 مرد و 33 زن بودند که شماری از آنها را گردشگرانی تشکیل می دادند که از سفر گردشگری در امارات بازگشته بودند.

در بین کشته شدگان، دو نفر از نمایندگان شورای محلی شهر راستف نادانو هم قرار داشتند.

هواپیمای مسافربری بویینگ در حالی که حدود دو ساعت دور فرودگاه راستف نادانو (به دلیل شرایط نامساعد جوی) می چرخید، هنگام فرود در فرودگاه با باند فرودگاه برخورد کرد و منفجر شد و قطعات هواپیما تا شعاع یک کیلومتری پخش شد.

این سانحه هوایی ساعت 3 و 40 دقیقه بامداد امروز شنبه به وقت مسکو رخ داد و گفته می شود علت سقوط هواپیما شرایط نامساعد جوی بوده و هنگام سانحه در شهر راستف نادانو باران می بارید و سرعت باد به 22 متر در ثانیه رسیده بود. اکنون فرودگاه راستف نادانو فعالیت ندارد و چندین پرواز فرودگاه به تاخیر افتاده است

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 193 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 14:14

ایران آنلاین/ دیدار حاتمی‌کیا با هاشمی‌رفسنجانی چند هفته قبل، در بهمن ماه انجام شده و هاشمی‌رفسنجانی در ابتدای این دیدار به او گفته است: «فیلم‌های شما را خیلی می‌پسندم». در اوایل این ملاقات هاشمی‌رفسنجانی به حاتمی‌کیا گفته است: «شما چقدر جوان‌تر شده‌اید!» و چند ساعت بعد، پس از پایان دیدار و پیش از خداحافظی، باز هم با همان لحن شوخی تکرار کرده است: «احتمالا دفعه بعد که شما را ببینم، باز هم جوان‌تر شده‌اید!» هاشمی‌رفسنجانی یک انگشتر یادگاری از سنگ تربت کربلا و بارگاه امام حسین(ع) را هم به حاتمی‌کیا اهدا کرده است.

تهیه‌کننده این ‌مستند که درباره ابعاد نادیده هشت سال دفاع مقدس است، خود ابراهیم حاتمی‌کیا است و هنوز نامی برای آن تعیین نشده. این مستند دومین محصول چند ماه اخیر خانواده حاتمی‌کیا با محوریت هشت سال دفاع مقدس است. پیش از این هم یوسف حاتمی‌کیا (پسر حاتمی‌کیا) و مهدی برجیان به تهیه‌کنندگی ابراهیم حاتمی‌کیا مستندی به نام «چشم جنگ» ساخته‌اند. مستندی درباره سعید صادقی، عکاس جنگ تحمیلی که پس از گذشت ۲۵ سال تصمیم می‌گیرد دنبال آدم‌های درون عکس‌هایش بگردد.

منبع: سینما

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 217 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 11:31

ایران آنلاین / کارلوس کی‌روش در حاشیه سومین جلسه تمرینی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران در ابتدا، اظها‌ر کرد: خوشحالیم که بالاخره به راه‌حل و راهکاری برای دستیابی به زمین تیم ‌ملی دست یافتیم. زمین پژوهشگاه صنعت نفت استانداردهای بین‌المللی را ندارد اما در فضای زیبایی قرار گرفته و نسبت به زمین آکادمی تیم‌های ملی از کیفیت بالاتری برخوردار است و ما می‌توانیم پاس‌های بهتری را به همدیگر بدهیم. از وزارت نفت و مسئولان پژوهشگاه صنعت نفت تشکر می‌کنم که این زمین را در اختیار ما قرار دادند.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به سوالی درباره جوانگرایی در تیم ملی گفت: جوانگرایی جزئی از برنامه تیم ملی برای جام جهانی است. البته باید بگویم که تیم ملی آکادمی نیست و نباید این‌طور به تیم ملی نگاه کنیم. ما برای تیم ملی برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داریم. بر این اساس بازیکنان را به تیم ملی دعوت می‌کنیم.

او ادامه داد: من تا زمانی که هستم این روند را ادامه می‌دهم. همانطور که دیدید بازیکنان جوان زیادی در تیم ما حضور دارند. بازیکنانی مثل سید جلال حسینی هم هستند که با شور و شوق زیاد تمرین می‌کنند تا وقتی آنها باشند، مشکلی نداریم.

کی‌روش افزود: اگر این بازیکنان فرصت داشته باشند تا بازی‌های بین المللی برگزار کنند، با این شور و انگیزه هیچ مشکلی نخواهیم داشت ولی اگر این اتفاق نیافتد یک علامت سوال ایجاد می‌شود.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال در واکنش به سوالی درباره‌ی اظهارات رئیس جمهور ایران درباره تیم ملی، گفت: من فقط حس می‌کنم که وظیفه سنگینی به من محول شده است. وقتی رئیس جمهور محترم این صحبت‌ها را درباره من و تیم ملی کرده‌اند، وظیفه من خیلی سنگین تر می‌شود. من فرمایشات ایشان را به عنوان تعریف شخصی نمی‌دانم بلکه آن را چراغ راه آینده می‌دانم تا بتوانیم وظیفه خودمان را بهتر عمل کنیم.

وی گفت: در انتهای سال هستیم و من به تک تک ایرانیان هم عید را تبریک می‌گویم. این سال جدید را به رهبر انقلاب اسلامی و رئیس جمهور هم تبریک می‌گویم. مطمئنا هواداران عزیز ایران لیاقت یک عیدی را دارند و امیدوارم که مسئولان با یک برنامه ریزی مناسب، این کادو و عیدی را به هواداران تقدیم کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال اضافه کرد: مطمئنا صحبت‌های رئیس جمهور برای ما خیلی باعث انگیزه است. من فرمایشات او را به عنوان مدال شخصی برداشت نمی‌کنم و دقیقا برعکس مسئله را می‌بینم. اگر تا قبل از این فکر می‌کردم یک زمین استاندارد لازم داریم، الان فکر می‌کنم 10 زمین استاندارد بین المللی در ایران لازم داریم. پیام ایشان به مسئولان ورزش به نظرم شفاف بود. این مسئولان شامل همه مربیان و ورزشکاران است و وظیفه همگی ما دراین راستا سنگین است.

وی گفت: صحبت های رییس جمهور درباره بازی تیم ملی و آرژانتین اتفاقی نبوده و هدفی پشت آن وجود داشته است. آن بازی سطح واقعی فوتبالی است که ایران می‌تواند در سطح بین الملل انجام دهد. آن بازی باعث غرور ملت ایران و شور و شعف مردم ایران شد. صحبت‌های آقای روحانی برای من خیلی شفاف است و ما باید کار را انجام دهیم و سعی کنیم که بهتر از قبل باشیم. هفته دیگر کار ما شروع می‌شود و وقتی قرعه‌کشی مرحله بعد انجام شود باید تلاش کنیم تا بهتر از قبل کار کنیم. بازهم از رئیس جمهور بابت اظهارات راه‌گشای ایشان تشکر می‌کنم./ ایسنا

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 199 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 7:38

ایران آنلاین / رنگ موهایی که با نام تجاری LANCOME توزیع و عرضه می‌شوند، هیچ گونه مجوزی اعم از تاسیس، واردات، تولید، توزیع و عرضه از اداره کل نظارت و ارزیابی فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ندارند.
روابط عمومی سازمان غذا و دارو با اعلام این مطلب افزود: اداره کل مربوطه در روزهای گذشته طی نامه‌ای از معاونان غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور خواسته است تا اقدام لازم و فوری جهت جمع‌آوری فرآورده‌های مذکور از سطح عرضه مبذول داشته و نتیجه اقدامات را به اطلاع اداره کل متبوع برسانند.

در این اطلاعیه از کسانی که فراورده‌های غیر مجاز نامبرده را در سطح عرضه مشاهده می‌کنند، درخواست شده که موضوع را به اطلاع نزدیک‌ترین معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی رسانده یا طی تماس با شماره تلفن 66405569 روابط عمومی سازمان غذا و دارو را جهت اقدامات مقتضی آگاه کنند.

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 202 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 7:38

ایران آنلاین / آیت الله محی الدین حائری شیرازی، امام جمعه سابق شیراز و تولیت سابق آستان شاهچراغ که در جریان انتخابات هفتم اسفند ماه از حضور در رقابت خبرگان رهبری جهت «اعلام همراهی با استخوان داران در اسلامیت و انقلابی بودن» انصراف داده بود، در پایان اجلاسیه اخر خبرگان دوره چهارم، به سوالات  جماران، در خصوص مسائل مربوط به این انتخابات پاسخ داد که به شرح زیر است:

ارزیابی شما از انتخابات اخیر چیست؟

خیلی خوب است؛ مشکلی ندارد.

از لحاظ نتایج، آن را چگونه ارزیابی می کنید؟

خوب است! مردم هستند دیگر.

تفسیر شما را می خواهم بدانم.

مردم آزادند.انتخاب می کنند دیگر. ما که به مردم رأی اجبار نمی کنیم. هرچه مردم انتخاب کردند خودشان نتیجه اش را می بینند. چه بدی دارد؟ انتخابات (هفتم اسفند) نه تشریفاتی بود؛ نه ساختگی. بلکه حقیقی بود، سالم و خوب هم بود.

جابجایی نشانه قدرت مردم و علامت این است که نظام تابع مردم است. وقتی نظام چیزی می خواهد، مردم چیز دیگری می خواهند و نظام از مردم تبعیت می کند پایگاه (مردمی) نظام قوی تر می شود. مردم می گویند نظام مال خود ماست و از آن حمایت می کنند؛ نمی گویند نظام به ما تحمیل کرده است. یک نفر نمی گوید رأی من تحمیلی بوده است. این مسأله چه بدی دارد؟

با توجه به مسائلی که قبل از انتخابات در جریان تعیین صلاحیت ها پیش آمد، رأی مردم را چطور ارزیابی می کنید؟

خیلی هم خوب است. مردم قهر نکردند. اگر مردم به خاطر عدم تایید صلاحیت ها قهر کرده بودند عدد مشارکت اینگونه نبود؛ (مشارکت در)تهران همیشه سی درصدی بود اما الان پنجاه درصدی شده است.

ترکیب خبرگان آینده را چگونه می بینید؟

عمده موضوع آبروی ما در بین اهل عالم است. تعدادی برادر هستند که جابجا می شوند و مشکلی ندارد.

اما این دوره خبرگان قدری سیاسی تر شد.

همیشه هم باید سیاسی باشد؛ این حسن آن است که سیاسی باشد. اصلا انتخابات خودش سیاسی است.

اما همیشه عنوان میشد که خبرگان یک جمع صرفا علمایی است، اما این بار سیاسی شد و حتی لیست هایی انتخاباتی منتشر شد.

مگر علما سیاسی نیستند؟ خیلی از علما و یا حتی همه علما سیاسی هستند. اختلافات آنها هم به خاطر بعد سیاسی شان بود. همین که جابجایی قدرت بدون خونریزی انجام می شود، در عالم مهم است. در هیچ کشور اسلامی نداریم که انتخابات اینگونه شود. در کشورهای مسیحی هم اینگونه نیست؛ هیچ کشوری نداریم که 62 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند؛ حتی در آمریکا و فرانسه که مهد دموکراسی است.

مشارکت در آن کشورها خیلی پایین تر است و با این مشارکت، عزتی بر عزت های جمهوری اسلامی اضافه شد. این مسائل هم چیزی نیست. ما معتقدیم مثلا 30 نفر برای نمایندگی مجلس رأی آورند و سی نفر دیگر رأی نیاوردند. ما می گوییم آنهایی که رأی آورده اند اولین نفرشان آقای عارف است و آخرین شان کس دیگر. این گروه هم که رأی نیاورده اند نفر اولشان آقای حدادعادل است و آخرین نفرشان کسی دیگر. اگر آقای عارف و حداد را به عنوان دو دانه ی زیپ و رهبری را به عنوان حلقه ی زیپ که آنها از یکسوی این حلقه بطور جدا وارد می شوند و از سوی دیگر آن در هم قفل می شوند، با هم عقد اخوت ببندند و 29 نفر دیگر هم اینگونه شوند و مردم از آنها یاد بگیرند که یک اصولگرا و یک اصلاح طلب دست دوستی به هم می دهند بد است؟ ما این پیشنهاد را می دهیم.

حاج آقا! فکر می کنید عناوینی مثل لیست انگلیسی که یک طرف علیه رقیب خود به کار برد، در رأی مردم چقدر اثرگذار بود؟

اصلاح طرح آن غلط بود. انگلیسی ها یک حرفی چرندی زدند؛ من همان موقع گفتم سر این قضیه را باز نکنید و آن را مطرح نکنید، بلکه بگویید: وَ الَّذینَ لا یَشْهَدُونَ الزُّورَ وَ إِذا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا کِراماً(و آنان که به دروغ گواهی نمی دهند و در مجالس دروغ و غنا و فحش و غیره حضور نمی یابند ، و چون به لغو و بیهوده ای عبور کنند بی اعتنا و بزرگوارانه می گذرند).

کاری که انگلیسی ها کردند سیاسی بود؛ ما که این را جدی گرفتیم غیر سیاسی رفتار کردیم. مردم عقاید خودشان را دارند چه ربطی به انگلستان دارد؟ اگر انگلیسی ها نگفته بودند مردم رأی نمی دادند؟ اگر ما اینگونه فکر کنیم که یک یا دو میلیون حرف انگلستان را گوش می گیرند که کلاهمان پس معرکه است!

بعضی ها هم گفتند مردم تهران مانند مردم کوفه هستند!

22 بهمن را تهران به وجود آورد یا اصفهان؟ تعداد شهدای تهران در مقایسه با سایر شهرها چقدر بود؟ تعداد نیمه خرداد 42 در تهران چقدر بود؟ در اصفهان و شیراز و مشهد و تبریز و سایر شهرها چقدر بود؟  اصلا کمر دولت شاه را تهران شکست.

به همین گلزار شهدا نگاه کنید؛ اینها تهرانی بودند که در اینجا دفن هستند. هرکس این حرفها را زده نادان بوده است!

حاج آقا! برخی می گویند رأی مردم در انتخابات هفتم اسفند سلبی بوده است؛ آیا این حرف را قبول دارید؟

مگر در انتخابات ریاست جمهوری آقای خاتمی سلبی نبود؟ مردم در آن انتخابات به هاشمی نه گفتند. مگر انتخابات احمدی نژاد سلبی نبود؟ به خاتمی گفتند نه! مگر انتخابات آقای روحانی سلبی نبود؟

معنای رأس سلبی این نیست که طرف از روی آگاهی رأی نمی دهد؛ بلکه به این معناست که به طرف می گویند نوبت تو تمام شد و الان نوبت این یکی است.

مگر وقتی پای چپ شما بعد از پای راست روی زمین می آید، سلبی است؟ در سیاست هم اینگونه است. زمانی می گفتیم امور دست جناح اصولگرا باشد و جناح اصلاح طلب هم پاس بدهد و اگر کسی پایش را کج گذاشت انتقاد کند و ایراد بگیرد. وقتی می خواهیم عکس بگیریم یک نفر می ایستد و دیگری عکس می گیرد، دوباره آن یکی می ایستد و این یکی از او عکس می گیرد.

الان هم اصلاح طلبان سرکار می ایستند و اصولگراها از آنها عکس می گیرند و انتقاد می کنند؛ چه ایرادی دارد؟ هر جا اشکالی بود می گویند این کار غلط است و در روزنامه ها در این مورد بحث صورت گیرد.

نظرتان در مورد ردصلاحیت آقای سید حسن خمینی چیست؟

من فکر نمی کنم شورای نگهبان خواسته باشد سیاسی با این موضوع برخورد کند. اگر صلاحیت ایشان را بدون امتحان تایید می کردند، دیگران نمی گفتند تبعیض قائل ده اند؟

اما حدود 9 نفر بدون امتحان قبول شده اند!

درست است؛ من به آقایان شورای نگهبان پیشنهاد دادم بین این افرادی که بدون امتحان تایید شدند و آنهایی که بدون امتحان رد شدند در شورای نگهبان یک امتحان برگزار کنید و هر دو در یک جلسه مشترک بیایند؛ هرکدام قبول شدند نامزد باشد.

اشکال از خود این آقایان(شورای نگهبان) نیست. اشکال همان چیزی است که آقای ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان مطرح می کند. ایشان هنوز سخنگوی شوراست و استعفای او مورد قبول واقع نشده است. ایشان گفت حاج آقا(آیت الله جنتی) یک پراید دست دوم دارد؛ قانون ما هم مثل پراید حاج آقاست!

نظرتان در مورد رأی نیاوردن اعضای شورای نگهبان در انتخابات چیست؟

وقتی شورای نگهبان با اینکه خودش انتخابات را برگزار گرده، اعضای آن رأی نیاورده اند یعنی انتخابات کامل سالم بوده است و اگر قرار بر دستکاری بود، برای خودمان دستکاری می کردیم. اگر این انتخابات پلاستیکی بود اولین کسی را که می آوردند خودشان بود. لذا این اتفاق نشانگر سلامت انتخابات است، نه مریضی انتخابات و این سلامت موجب خوشبختی است.

در اجلاس اخیر خبرگان در مورد انتخابات اخیر بحثی صورت گرفت؟

ابدا! صحبتی نکردند.

در حواشی چطور؟

نه اصلا.

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 231 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 7:38

ایران آنلاین / کارلوس کی‌روش در حاشیه سومین جلسه تمرینی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران در ابتدا، اظها‌ر کرد: خوشحالیم که بالاخره به راه‌حل و راهکاری برای دستیابی به زمین تیم ‌ملی دست یافتیم. زمین پژوهشگاه صنعت نفت استانداردهای بین‌المللی را ندارد اما در فضای زیبایی قرار گرفته و نسبت به زمین آکادمی تیم‌های ملی از کیفیت بالاتری برخوردار است و ما می‌توانیم پاس‌های بهتری را به همدیگر بدهیم. از وزارت نفت و مسئولان پژوهشگاه صنعت نفت تشکر می‌کنم که این زمین را در اختیار ما قرار دادند.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به سوالی درباره جوانگرایی در تیم ملی گفت: جوانگرایی جزئی از برنامه تیم ملی برای جام جهانی است. البته باید بگویم که تیم ملی آکادمی نیست و نباید این‌طور به تیم ملی نگاه کنیم. ما برای تیم ملی برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داریم. بر این اساس بازیکنان را به تیم ملی دعوت می‌کنیم.

او ادامه داد: من تا زمانی که هستم این روند را ادامه می‌دهم. همانطور که دیدید بازیکنان جوان زیادی در تیم ما حضور دارند. بازیکنانی مثل سید جلال حسینی هم هستند که با شور و شوق زیاد تمرین می‌کنند تا وقتی آنها باشند، مشکلی نداریم.

کی‌روش افزود: اگر این بازیکنان فرصت داشته باشند تا بازی‌های بین المللی برگزار کنند، با این شور و انگیزه هیچ مشکلی نخواهیم داشت ولی اگر این اتفاق نیافتد یک علامت سوال ایجاد می‌شود.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال در واکنش به سوالی درباره‌ی اظهارات رئیس جمهور ایران درباره تیم ملی، گفت: من فقط حس می‌کنم که وظیفه سنگینی به من محول شده است. وقتی رئیس جمهور محترم این صحبت‌ها را درباره من و تیم ملی کرده‌اند، وظیفه من خیلی سنگین تر می‌شود. من فرمایشات ایشان را به عنوان تعریف شخصی نمی‌دانم بلکه آن را چراغ راه آینده می‌دانم تا بتوانیم وظیفه خودمان را بهتر عمل کنیم.

وی گفت: در انتهای سال هستیم و من به تک تک ایرانیان هم عید را تبریک می‌گویم. این سال جدید را به رهبر انقلاب اسلامی و رئیس جمهور هم تبریک می‌گویم. مطمئنا هواداران عزیز ایران لیاقت یک عیدی را دارند و امیدوارم که مسئولان با یک برنامه ریزی مناسب، این کادو و عیدی را به هواداران تقدیم کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال اضافه کرد: مطمئنا صحبت‌های رئیس جمهور برای ما خیلی باعث انگیزه است. من فرمایشات او را به عنوان مدال شخصی برداشت نمی‌کنم و دقیقا برعکس مسئله را می‌بینم. اگر تا قبل از این فکر می‌کردم یک زمین استاندارد لازم داریم، الان فکر می‌کنم 10 زمین استاندارد بین المللی در ایران لازم داریم. پیام ایشان به مسئولان ورزش به نظرم شفاف بود. این مسئولان شامل همه مربیان و ورزشکاران است و وظیفه همگی ما دراین راستا سنگین است.

وی گفت: صحبت های رییس جمهور درباره بازی تیم ملی و آرژانتین اتفاقی نبوده و هدفی پشت آن وجود داشته است. آن بازی سطح واقعی فوتبالی است که ایران می‌تواند در سطح بین الملل انجام دهد. آن بازی باعث غرور ملت ایران و شور و شعف مردم ایران شد. صحبت‌های آقای روحانی برای من خیلی شفاف است و ما باید کار را انجام دهیم و سعی کنیم که بهتر از قبل باشیم. هفته دیگر کار ما شروع می‌شود و وقتی قرعه‌کشی مرحله بعد انجام شود باید تلاش کنیم تا بهتر از قبل کار کنیم. بازهم از رئیس جمهور بابت اظهارات راه‌گشای ایشان تشکر می‌کنم./ ایسنا

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 193 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 0:30

ایران آنلاین / رنگ موهایی که با نام تجاری LANCOME توزیع و عرضه می‌شوند، هیچ گونه مجوزی اعم از تاسیس، واردات، تولید، توزیع و عرضه از اداره کل نظارت و ارزیابی فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ندارند.
روابط عمومی سازمان غذا و دارو با اعلام این مطلب افزود: اداره کل مربوطه در روزهای گذشته طی نامه‌ای از معاونان غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور خواسته است تا اقدام لازم و فوری جهت جمع‌آوری فرآورده‌های مذکور از سطح عرضه مبذول داشته و نتیجه اقدامات را به اطلاع اداره کل متبوع برسانند.

در این اطلاعیه از کسانی که فراورده‌های غیر مجاز نامبرده را در سطح عرضه مشاهده می‌کنند، درخواست شده که موضوع را به اطلاع نزدیک‌ترین معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی رسانده یا طی تماس با شماره تلفن 66405569 روابط عمومی سازمان غذا و دارو را جهت اقدامات مقتضی آگاه کنند.

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 185 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 0:30

ایران آنلاین / آیت الله محی الدین حائری شیرازی، امام جمعه سابق شیراز و تولیت سابق آستان شاهچراغ که در جریان انتخابات هفتم اسفند ماه از حضور در رقابت خبرگان رهبری جهت «اعلام همراهی با استخوان داران در اسلامیت و انقلابی بودن» انصراف داده بود، در پایان اجلاسیه اخر خبرگان دوره چهارم، به سوالات  جماران، در خصوص مسائل مربوط به این انتخابات پاسخ داد که به شرح زیر است:

ارزیابی شما از انتخابات اخیر چیست؟

خیلی خوب است؛ مشکلی ندارد.

از لحاظ نتایج، آن را چگونه ارزیابی می کنید؟

خوب است! مردم هستند دیگر.

تفسیر شما را می خواهم بدانم.

مردم آزادند.انتخاب می کنند دیگر. ما که به مردم رأی اجبار نمی کنیم. هرچه مردم انتخاب کردند خودشان نتیجه اش را می بینند. چه بدی دارد؟ انتخابات (هفتم اسفند) نه تشریفات

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 230 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 0:30

ایران آنلاین / کارلوس کی‌روش در حاشیه سومین جلسه تمرینی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران در ابتدا، اظها‌ر کرد: خوشحالیم که بالاخره به راه‌حل و راهکاری برای دستیابی به زمین تیم ‌ملی دست یافتیم. زمین پژوهشگاه صنعت نفت استانداردهای بین‌المللی را ندارد اما در فضای زیبایی قرار گرفته و نسبت به زمین آکادمی تیم‌های ملی از کیفیت بالاتری برخوردار است و ما می‌توانیم پاس‌های بهتری را به همدیگر بدهیم. از وزارت نفت و مسئولان پژوهشگاه صنعت نفت تشکر می‌کنم که این زمین را در اختیار ما قرار دادند.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به سوالی درباره جوانگرایی در تیم ملی گفت: جوانگرایی جزئی از برنامه تیم ملی برای جام جهانی است. البته باید بگویم که تیم ملی آکادمی نیست و نباید این‌طور به تیم ملی نگاه کنیم. ما برای تیم ملی برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داریم. بر این اساس بازیکنان را به تیم ملی دعوت می‌کنیم.

او ادامه داد: من تا زمانی که هستم این روند را ادامه می‌دهم. همانطور که دیدید بازیکنان جوان زیادی در تیم ما حضور دارند. بازیکنانی مثل سید جلال حسینی هم هستند که با شور و شوق زیاد تمرین می‌کنند تا وقتی آنها باشند، مشکلی نداریم.

کی‌روش افزود: اگر این بازیکنان فرصت داشته باشند تا بازی‌های بین المللی برگزار کنند، با این شور و انگیزه هیچ مشکلی نخواهیم داشت ولی اگر این اتفاق نیافتد یک علامت سوال ایجاد می‌شود.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال در واکنش به سوالی درباره‌ی اظهارات رئیس جمهور ایران درباره تیم ملی، گفت: من فقط حس می‌کنم که وظیفه سنگینی به من محول شده است. وقتی رئیس جمهور محترم این صحبت‌ها را درباره من و تیم ملی کرده‌اند، وظیفه من خیلی سنگین تر می‌شود. من فرمایشات ایشان را به عنوان تعریف شخصی نمی‌دانم بلکه آن را چراغ راه آینده می‌دانم تا بتوانیم وظیفه خودمان را بهتر عمل کنیم.

وی گفت: در انتهای سال هستیم و من به تک تک ایرانیان هم عید را تبریک می‌گویم. این سال جدید را به رهبر انقلاب اسلامی و رئیس جمهور هم تبریک می‌گویم. مطمئنا هواداران عزیز ایران لیاقت یک عیدی را دارند و امیدوارم که مسئولان با یک برنامه ریزی مناسب، این کادو و عیدی را به هواداران تقدیم کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال اضافه کرد: مطمئنا صحبت‌های رئیس جمهور برای ما خیلی باعث انگیزه است. من فرمایشات او را به عنوان مدال شخصی برداشت نمی‌کنم و دقیقا برعکس مسئله را می‌بینم. اگر تا قبل از این فکر می‌کردم یک زمین استاندارد لازم داریم، الان فکر می‌کنم 10 زمین استاندارد بین المللی در ایران لازم داریم. پیام ایشان به مسئولان ورزش به نظرم شفاف بود. این مسئولان شامل همه مربیان و ورزشکاران است و وظیفه همگی ما دراین راستا سنگین است.

وی گفت: صحبت های رییس جمهور درباره بازی تیم ملی و آرژانتین اتفاقی نبوده و هدفی پشت آن وجود داشته است. آن بازی سطح واقعی فوتبالی است که ایران می‌تواند در سطح بین الملل انجام دهد. آن بازی باعث غرور ملت ایران و شور و شعف مردم ایران شد. صحبت‌های آقای روحانی برای من خیلی شفاف است و ما باید کار را انجام دهیم و سعی کنیم که بهتر از قبل باشیم. هفته دیگر کار ما شروع می‌شود و وقتی قرعه‌کشی مرحله بعد انجام شود باید تلاش کنیم تا بهتر از قبل کار کنیم. بازهم از رئیس جمهور بابت اظهارات راه‌گشای ایشان تشکر می‌کنم./ ایسنا

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 190 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 18:23

ایران آنلاین / رنگ موهایی که با نام تجاری LANCOME توزیع و عرضه می‌شوند، هیچ گونه مجوزی اعم از تاسیس، واردات، تولید، توزیع و عرضه از اداره کل نظارت و ارزیابی فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ندارند.
روابط عمومی سازمان غذا و دارو با اعلام این مطلب افزود: اداره کل مربوطه در روزهای گذشته طی نامه‌ای از معاونان غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور خواسته است تا اقدام لازم و فوری جهت جمع‌آوری فرآورده‌های مذکور از سطح عرضه مبذول داشته و نتیجه اقدامات را به اطلاع اداره کل متبوع برسانند.

در این اطلاعیه از کسانی که فراورده‌های غیر مجاز نامبرده را در سطح عرضه مشاهده می‌کنند، درخواست شده که موضوع را به اطلاع نزدیک‌ترین معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی رسانده یا طی تماس با شماره تلفن 66405569 روابط عمومی سازمان غذا و دارو را جهت اقدامات مقتضی آگاه کنند.

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 203 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 18:23

ایران آنلاین / آیت الله محی الدین حائری شیرازی، امام جمعه سابق شیراز و تولیت سابق آستان شاهچراغ که در جریان انتخابات هفتم اسفند ماه از حضور در رقابت خبرگان رهبری جهت «اعلام همراهی با استخوان داران در اسلامیت و انقلابی بودن» انصراف داده بود، در پایان اجلاسیه اخر خبرگان دوره چهارم، به سوالات  جماران، در خصوص مسائل مربوط به این انتخابات پاسخ داد که به شرح زیر است:

ارزیابی شما از انتخابات اخیر چیست؟

خیلی خوب است؛ مشکلی ندارد.

از لحاظ نتایج، آن را چگونه ارزیابی می کنید؟

خوب است! مردم هستند دیگر.

تفسیر شما را می خواهم بدانم.

مردم آزادند.انتخاب می کنند دیگر. ما که به مردم رأی اجبار نمی کنیم. هرچه مردم انتخاب کردند خودشان نتیجه اش را می بینند. چه بدی دارد؟ انتخابات (هفتم اسفند) نه تشریفاتی بود؛ نه ساختگی. بلکه حقیقی بود، سالم و خوب هم بود.

جابجایی نشانه قدرت مردم و علامت این است که نظام تابع مردم است. وقتی نظام چیزی می خواهد، مردم چیز دیگری می خواهند و نظام از مردم تبعیت می کند پایگاه (مردمی) نظام قوی تر می شود. مردم می گویند نظام مال خود ماست و از آن حمایت می کنند؛ نمی گویند نظام به ما تحمیل کرده است. یک نفر نمی گوید رأی من تحمیلی بوده است. این مسأله چه بدی دارد؟

با توجه به مسائلی که قبل از انتخابات در جریان تعیین صلاحیت ها پیش آمد، رأی مردم را چطور ارزیابی می کنید؟

خیلی هم خوب است. مردم قهر نکردند. اگر مردم به خاطر عدم تایید صلاحیت ها قهر کرده بودند عدد مشارکت اینگونه نبود؛ (مشارکت در)تهران همیشه سی درصدی بود اما الان پنجاه درصدی شده است.

ترکیب خبرگان آینده را چگونه می بینید؟

عمده موضوع آبروی ما در بین اهل عالم است. تعدادی برادر هستند که جابجا می شوند و مشکلی ندارد.

اما این دوره خبرگان قدری سیاسی تر شد.

همیشه هم باید سیاسی باشد؛ این حسن آن است که سیاسی باشد. اصلا انتخابات خودش سیاسی است.

اما همیشه عنوان میشد که خبرگان یک جمع صرفا علمایی است، اما این بار سیاسی شد و حتی لیست هایی انتخاباتی منتشر شد.

مگر علما سیاسی نیستند؟ خیلی از علما و یا حتی همه علما سیاسی هستند. اختلافات آنها هم به خاطر بعد سیاسی شان بود. همین که جابجایی قدرت بدون خونریزی انجام می شود، در عالم مهم است. در هیچ کشور اسلامی نداریم که انتخابات اینگونه شود. در کشورهای مسیحی هم اینگونه نیست؛ هیچ کشوری نداریم که 62 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند؛ حتی در آمریکا و فرانسه که مهد دموکراسی است.

مشارکت در آن کشورها خیلی پایین تر است و با این مشارکت، عزتی بر عزت های جمهوری اسلامی اضافه شد. این مسائل هم چیزی نیست. ما معتقدیم مثلا 30 نفر برای نمایندگی مجلس رأی آورند و سی نفر دیگر رأی نیاوردند. ما می گوییم آنهایی که رأی آورده اند اولین نفرشان آقای عارف است و آخرین شان کس دیگر. این گروه هم که رأی نیاورده اند نفر اولشان آقای حدادعادل است و آخرین نفرشان کسی دیگر. اگر آقای عارف و حداد را به عنوان دو دانه ی زیپ و رهبری را به عنوان حلقه ی زیپ که آنها از یکسوی این حلقه بطور جدا وارد می شوند و از سوی دیگر آن در هم قفل می شوند، با هم عقد اخوت ببندند و 29 نفر دیگر هم اینگونه شوند و مردم از آنها یاد بگیرند که یک اصولگرا و یک اصلاح طلب دست دوستی به هم می دهند بد است؟ ما این پیشنهاد را می دهیم.

حاج آقا! فکر می کنید عناوینی مثل لیست انگلیسی که یک طرف علیه رقیب خود به کار برد، در رأی مردم چقدر اثرگذار بود؟

اصلاح طرح آن غلط بود. انگلیسی ها یک حرفی چرندی زدند؛ من همان موقع گفتم سر این قضیه را باز نکنید و آن را مطرح نکنید، بلکه بگویید: وَ الَّذینَ لا یَشْهَدُونَ الزُّورَ وَ إِذا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا کِراماً(و آنان که به دروغ گواهی نمی دهند و در مجالس دروغ و غنا و فحش و غیره حضور نمی یابند ، و چون به لغو و بیهوده ای عبور کنند بی اعتنا و بزرگوارانه می گذرند).

کاری که انگلیسی ها کردند سیاسی بود؛ ما که این را جدی گرفتیم غیر سیاسی رفتار کردیم. مردم عقاید خودشان را دارند چه ربطی به انگلستان دارد؟ اگر انگلیسی ها نگفته بودند مردم رأی نمی دادند؟ اگر ما اینگونه فکر کنیم که یک یا دو میلیون حرف انگلستان را گوش می گیرند که کلاهمان پس معرکه است!

بعضی ها هم گفتند مردم تهران مانند مردم کوفه هستند!

22 بهمن را تهران به وجود آورد یا اصفهان؟ تعداد شهدای تهران در مقایسه با سایر شهرها چقدر بود؟ تعداد نیمه خرداد 42 در تهران چقدر بود؟ در اصفهان و شیراز و مشهد و تبریز و سایر شهرها چقدر بود؟  اصلا کمر دولت شاه را تهران شکست.

به همین گلزار شهدا نگاه کنید؛ اینها تهرانی بودند که در اینجا دفن هستند. هرکس این حرفها را زده نادان بوده است!

حاج آقا! برخی می گویند رأی مردم در انتخابات هفتم اسفند سلبی بوده است؛ آیا این حرف را قبول دارید؟

مگر در انتخابات ریاست جمهوری آقای خاتمی سلبی نبود؟ مردم در آن انتخابات به هاشمی نه گفتند. مگر انتخابات احمدی نژاد سلبی نبود؟ به خاتمی گفتند نه! مگر انتخابات آقای روحانی سلبی نبود؟

معنای رأس سلبی این نیست که طرف از روی آگاهی رأی نمی دهد؛ بلکه به این معناست که به طرف می گویند نوبت تو تمام شد و الان نوبت این یکی است.

مگر وقتی پای چپ شما بعد از پای راست روی زمین می آید، سلبی است؟ در سیاست هم اینگونه است. زمانی می گفتیم امور دست جناح اصولگرا باشد و جناح اصلاح طلب هم پاس بدهد و اگر کسی پایش را کج گذاشت انتقاد کند و ایراد بگیرد. وقتی می خواهیم عکس بگیریم یک نفر می ایستد و دیگری عکس می گیرد، دوباره آن یکی می ایستد و این یکی از او عکس می گیرد.

الان هم اصلاح طلبان سرکار می ایستند و اصولگراها از آنها عکس می گیرند و انتقاد می کنند؛ چه ایرادی دارد؟ هر جا اشکالی بود می گویند این کار غلط است و در روزنامه ها در این مورد بحث صورت گیرد.

نظرتان در مورد ردصلاحیت آقای سید حسن خمینی چیست؟

من فکر نمی کنم شورای نگهبان خواسته باشد سیاسی با این موضوع برخورد کند. اگر صلاحیت ایشان را بدون امتحان تایید می کردند، دیگران نمی گفتند تبعیض قائل ده اند؟

اما حدود 9 نفر بدون امتحان قبول شده اند!

درست است؛ من به آقایان شورای نگهبان پیشنهاد دادم بین این افرادی که بدون امتحان تایید شدند و آنهایی که بدون امتحان رد شدند در شورای نگهبان یک امتحان برگزار کنید و هر دو در یک جلسه مشترک بیایند؛ هرکدام قبول شدند نامزد باشد.

اشکال از خود این آقایان(شورای نگهبان) نیست. اشکال همان چیزی است که آقای ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان مطرح می کند. ایشان هنوز سخنگوی شوراست و استعفای او مورد قبول واقع نشده است. ایشان گفت حاج آقا(آیت الله جنتی) یک پراید دست دوم دارد؛ قانون ما هم مثل پراید حاج آقاست!

نظرتان در مورد رأی نیاوردن اعضای شورای نگهبان در انتخابات چیست؟

وقتی شورای نگهبان با اینکه خودش انتخابات را برگزار گرده، اعضای آن رأی نیاورده اند یعنی انتخابات کامل سالم بوده است و اگر قرار بر دستکاری بود، برای خودمان دستکاری می کردیم. اگر این انتخابات پلاستیکی بود اولین کسی را که می آوردند خودشان بود. لذا این اتفاق نشانگر سلامت انتخابات است، نه مریضی انتخابات و این سلامت موجب خوشبختی است.

در اجلاس اخیر خبرگان در مورد انتخابات اخیر بحثی صورت گرفت؟

ابدا! صحبتی نکردند.

در حواشی چطور؟

نه اصلا.

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 191 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 18:23

ایران آنلاین / کارلوس کی‌روش در حاشیه سومین جلسه تمرینی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران در ابتدا، اظها‌ر کرد: خوشحالیم که بالاخره به راه‌حل و راهکاری برای دستیابی به زمین تیم ‌ملی دست یافتیم. زمین پژوهشگاه صنعت نفت استانداردهای بین‌المللی را ندارد اما در فضای زیبایی قرار گرفته و نسبت به زمین آکادمی تیم‌های ملی از کیفیت بالاتری برخوردار است و ما می‌توانیم پاس‌های بهتری را به همدیگر بدهیم. از وزارت نفت و مسئولان پژوهشگاه صنعت نفت تشکر می‌کنم که این زمین را در اختیار ما قرار دادند.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به سوالی درباره جوانگرایی در تیم ملی گفت: جوانگرایی جزئی از برنامه تیم ملی برای جام جهانی است. البته باید بگویم که تیم ملی آکادمی نیست و نباید این‌طور به تیم ملی نگاه کنیم. ما برای تیم ملی برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داریم. بر این اساس بازیکنان را به تیم ملی دعوت می‌کنیم.

او ادامه داد: من تا زمانی که هستم این روند را ادامه می‌دهم. همانطور که دیدید بازیکنان جوان زیادی در تیم ما حضور دارند. بازیکنانی مثل سید جلال حسینی هم هستند که با شور و شوق زیاد تمرین می‌کنند تا وقتی آنها باشند، مشکلی نداریم.

کی‌روش افزود: اگر این بازیکنان فرصت داشته باشند تا بازی‌های بین المللی برگزار کنند، با این شور و انگیزه هیچ مشکلی نخواهیم داشت ولی اگر این اتفاق نیافتد یک علامت سوال ایجاد می‌شود.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال در واکنش به سوالی درباره‌ی اظهارات رئیس جمهور ایران درباره تیم ملی، گفت: من فقط حس می‌کنم که وظیفه سنگینی به من محول شده است. وقتی رئیس جمهور محترم این صحبت‌ها را درباره من و تیم ملی کرده‌اند، وظیفه من خیلی سنگین تر می‌شود. من فرمایشات ایشان را به عنوان تعریف شخصی نمی‌دانم بلکه آن را چراغ راه آینده می‌دانم تا بتوانیم وظیفه خودمان را بهتر عمل کنیم.

وی گفت: در انتهای سال هستیم و من به تک تک ایرانیان هم عید را تبریک می‌گویم. این سال جدید را به رهبر انقلاب اسلامی و رئیس جمهور هم تبریک می‌گویم. مطمئنا هواداران عزیز ایران لیاقت یک عیدی را دارند و امیدوارم که مسئولان با یک برنامه ریزی مناسب، این کادو و عیدی را به هواداران تقدیم کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال اضافه کرد: مطمئنا صحبت‌های رئیس جمهور برای ما خیلی باعث انگیزه است. من فرمایشات او را به عنوان مدال شخصی برداشت نمی‌کنم و دقیقا برعکس مسئله را می‌بینم. اگر تا قبل از این فکر می‌کردم یک زمین استاندارد لازم داریم، الان فکر می‌کنم 10 زمین استاندارد بین المللی در ایران لازم داریم. پیام ایشان به مسئولان ورزش به نظرم شفاف بود. این مسئولان شامل همه مربیان و ورزشکاران است و وظیفه همگی ما دراین راستا سنگین است.

وی گفت: صحبت های رییس جمهور درباره بازی تیم ملی و آرژانتین اتفاقی نبوده و هدفی پشت آن وجود داشته است. آن بازی سطح واقعی فوتبالی است که ایران می‌تواند در سطح بین الملل انجام دهد. آن بازی باعث غرور ملت ایران و شور و شعف مردم ایران شد. صحبت‌های آقای روحانی برای من خیلی شفاف است و ما باید کار را انجام دهیم و سعی کنیم که بهتر از قبل باشیم. هفته دیگر کار ما شروع می‌شود و وقتی قرعه‌کشی مرحله بعد انجام شود باید تلاش کنیم تا بهتر از قبل کار کنیم. بازهم از رئیس جمهور بابت اظهارات راه‌گشای ایشان تشکر می‌کنم./ ایسنا

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 198 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 10:38

ایران آنلاین / رنگ موهایی که با نام تجاری LANCOME توزیع و عرضه می‌شوند، هیچ گونه مجوزی اعم از تاسیس، واردات، تولید، توزیع و عرضه از اداره کل نظارت و ارزیابی فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ندارند.
روابط عمومی سازمان غذا و دارو با اعلام این مطلب افزود: اداره کل مربوطه در روزهای گذشته طی نامه‌ای از معاونان غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور خواسته است تا اقدام لازم و فوری جهت جمع‌آوری فرآورده‌های مذکور از سطح عرضه مبذول داشته و نتیجه اقدامات را به اطلاع اداره کل متبوع برسانند.

در این اطلاعیه از کسانی که فراورده‌های غیر مجاز نامبرده را در سطح عرضه مشاهده می‌کنند، درخواست شده که موضوع را به اطلاع نزدیک‌ترین معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی رسانده یا طی تماس با شماره تلفن 66405569 روابط عمومی سازمان غذا و دارو را جهت اقدامات مقتضی آگاه کنند.

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 180 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 10:38

ایران آنلاین / آیت الله محی الدین حائری شیرازی، امام جمعه سابق شیراز و تولیت سابق آستان شاهچراغ که در جریان انتخابات هفتم اسفند ماه از حضور در رقابت خبرگان رهبری جهت «اعلام همراهی با استخوان داران در اسلامیت و انقلابی بودن» انصراف داده بود، در پایان اجلاسیه اخر خبرگان دوره چهارم، به سوالات  جماران، در خصوص مسائل مربوط به این انتخابات پاسخ داد که به شرح زیر است:

ارزیابی شما از انتخابات اخیر چیست؟

خیلی خوب است؛ مشکلی ندارد.

از لحاظ نتایج، آن را چگونه ارزیابی می کنید؟

خوب است! مردم هستند دیگر.

تفسیر شما را می خواهم بدانم.

مردم آزادند.انتخاب می کنند دیگر. ما که به مردم رأی اجبار نمی کنیم. هرچه مردم انتخاب کردند خودشان نتیجه اش را می بینند. چه بدی دارد؟ انتخابات (هفتم اسفند) نه تشریفاتی بود؛ نه ساختگی. بلکه حقیقی بود، سالم و خوب هم بود.

جابجایی نشانه قدرت مردم و علامت این است که نظام تابع مردم است. وقتی نظام چیزی می خواهد، مردم چیز دیگری می خواهند و نظام از مردم تبعیت می کند پایگاه (مردمی) نظام قوی تر می شود. مردم می گویند نظام مال خود ماست و از آن حمایت می کنند؛ نمی گویند نظام به ما تحمیل کرده است. یک نفر نمی گوید رأی من تحمیلی بوده است. این مسأله چه بدی دارد؟

با توجه به مسائلی که قبل از انتخابات در جریان تعیین صلاحیت ها پیش آمد، رأی مردم را چطور ارزیابی می کنید؟

خیلی هم خوب است. مردم قهر نکردند. اگر مردم به خاطر عدم تایید صلاحیت ها قهر کرده بودند عدد مشارکت اینگونه نبود؛ (مشارکت در)تهران همیشه سی درصدی بود اما الان پنجاه درصدی شده است.

ترکیب خبرگان آینده را چگونه می بینید؟

عمده موضوع آبروی ما در بین اهل عالم است. تعدادی برادر هستند که جابجا می شوند و مشکلی ندارد.

اما این دوره خبرگان قدری سیاسی تر شد.

همیشه هم باید سیاسی باشد؛ این حسن آن است که سیاسی باشد. اصلا انتخابات خودش سیاسی است.

اما همیشه عنوان میشد که خبرگان یک جمع صرفا علمایی است، اما این بار سیاسی شد و حتی لیست هایی انتخاباتی منتشر شد.

مگر علما سیاسی نیستند؟ خیلی از علما و یا حتی همه علما سیاسی هستند. اختلافات آنها هم به خاطر بعد سیاسی شان بود. همین که جابجایی قدرت بدون خونریزی انجام می شود، در عالم مهم است. در هیچ کشور اسلامی نداریم که انتخابات اینگونه شود. در کشورهای مسیحی هم اینگونه نیست؛ هیچ کشوری نداریم که 62 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند؛ حتی در آمریکا و فرانسه که مهد دموکراسی است.

مشارکت در آن کشورها خیلی پایین تر است و با این مشارکت، عزتی بر عزت های جمهوری اسلامی اضافه شد. این مسائل هم چیزی نیست. ما معتقدیم مثلا 30 نفر برای نمایندگی مجلس رأی آورند و سی نفر دیگر رأی نیاوردند. ما می گوییم آنهایی که رأی آورده اند اولین نفرشان آقای عارف است و آخرین شان کس دیگر. این گروه هم که رأی نیاورده اند نفر اولشان آقای حدادعادل است و آخرین نفرشان کسی دیگر. اگر آقای عارف و حداد را به عنوان دو دانه ی زیپ و رهبری را به عنوان حلقه ی زیپ که آنها از یکسوی این حلقه بطور جدا وارد می شوند و از سوی دیگر آن در هم قفل می شوند، با هم عقد اخوت ببندند و 29 نفر دیگر هم اینگونه شوند و مردم از آنها یاد بگیرند که یک اصولگرا و یک اصلاح طلب دست دوستی به هم می دهند بد است؟ ما این پیشنهاد را می دهیم.

حاج آقا! فکر می کنید عناوینی مثل لیست انگلیسی که یک طرف علیه رقیب خود به کار برد، در رأی مردم چقدر اثرگذار بود؟

اصلاح طرح آن غلط بود. انگلیسی ها یک حرفی چرندی زدند؛ من همان موقع گفتم سر این قضیه را باز نکنید و آن را مطرح نکنید، بلکه بگویید: وَ الَّذینَ لا یَشْهَدُونَ الزُّورَ وَ إِذا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا کِراماً(و آنان که به دروغ گواهی نمی دهند و در مجالس دروغ و غنا و فحش و غیره حضور نمی یابند ، و چون به لغو و بیهوده ای عبور کنند بی اعتنا و بزرگوارانه می گذرند).

کاری که انگلیسی ها کردند سیاسی بود؛ ما که این را جدی گرفتیم غیر سیاسی رفتار کردیم. مردم عقاید خودشان را دارند چه ربطی به انگلستان دارد؟ اگر انگلیسی ها نگفته بودند مردم رأی نمی دادند؟ اگر ما اینگونه فکر کنیم که یک یا دو میلیون حرف انگلستان را گوش می گیرند که کلاهمان پس معرکه است!

بعضی ها هم گفتند مردم تهران مانند مردم کوفه هستند!

22 بهمن را تهران به وجود آورد یا اصفهان؟ تعداد شهدای تهران در مقایسه با سایر شهرها چقدر بود؟ تعداد نیمه خرداد 42 در تهران چقدر بود؟ در اصفهان و شیراز و مشهد و تبریز و سایر شهرها چقدر بود؟  اصلا کمر دولت شاه را تهران شکست.

به همین گلزار شهدا نگاه کنید؛ اینها تهرانی بودند که در اینجا دفن هستند. هرکس این حرفها را زده نادان بوده است!

حاج آقا! برخی می گویند رأی مردم در انتخابات هفتم اسفند سلبی بوده است؛ آیا این حرف را قبول دارید؟

مگر در انتخابات ریاست جمهوری آقای خاتمی سلبی نبود؟ مردم در آن انتخابات به هاشمی نه گفتند. مگر انتخابات احمدی نژاد سلبی نبود؟ به خاتمی گفتند نه! مگر انتخابات آقای روحانی سلبی نبود؟

معنای رأس سلبی این نیست که طرف از روی آگاهی رأی نمی دهد؛ بلکه به این معناست که به طرف می گویند نوبت تو تمام شد و الان نوبت این یکی است.

مگر وقتی پای چپ شما بعد از پای راست روی زمین می آید، سلبی است؟ در سیاست هم اینگونه است. زمانی می گفتیم امور دست جناح اصولگرا باشد و جناح اصلاح طلب هم پاس بدهد و اگر کسی پایش را کج گذاشت انتقاد کند و ایراد بگیرد. وقتی می خواهیم عکس بگیریم یک نفر می ایستد و دیگری عکس می گیرد، دوباره آن یکی می ایستد و این یکی از او عکس می گیرد.

الان هم اصلاح طلبان سرکار می ایستند و اصولگراها از آنها عکس می گیرند و انتقاد می کنند؛ چه ایرادی دارد؟ هر جا اشکالی بود می گویند این کار غلط است و در روزنامه ها در این مورد بحث صورت گیرد.

نظرتان در مورد ردصلاحیت آقای سید حسن خمینی چیست؟

من فکر نمی کنم شورای نگهبان خواسته باشد سیاسی با این موضوع برخورد کند. اگر صلاحیت ایشان را بدون امتحان تایید می کردند، دیگران نمی گفتند تبعیض قائل ده اند؟

اما حدود 9 نفر بدون امتحان قبول شده اند!

درست است؛ من به آقایان شورای نگهبان پیشنهاد دادم بین این افرادی که بدون امتحان تایید شدند و آنهایی که بدون امتحان رد شدند در شورای نگهبان یک امتحان برگزار کنید و هر دو در یک جلسه مشترک بیایند؛ هرکدام قبول شدند نامزد باشد.

اشکال از خود این آقایان(شورای نگهبان) نیست. اشکال همان چیزی است که آقای ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان مطرح می کند. ایشان هنوز سخنگوی شوراست و استعفای او مورد قبول واقع نشده است. ایشان گفت حاج آقا(آیت الله جنتی) یک پراید دست دوم دارد؛ قانون ما هم مثل پراید حاج آقاست!

نظرتان در مورد رأی نیاوردن اعضای شورای نگهبان در انتخابات چیست؟

وقتی شورای نگهبان با اینکه خودش انتخابات را برگزار گرده، اعضای آن رأی نیاورده اند یعنی انتخابات کامل سالم بوده است و اگر قرار بر دستکاری بود، برای خودمان دستکاری می کردیم. اگر این انتخابات پلاستیکی بود اولین کسی را که می آوردند خودشان بود. لذا این اتفاق نشانگر سلامت انتخابات است، نه مریضی انتخابات و این سلامت موجب خوشبختی است.

در اجلاس اخیر خبرگان در مورد انتخابات اخیر بحثی صورت گرفت؟

ابدا! صحبتی نکردند.

در حواشی چطور؟

نه اصلا.

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 193 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 10:38

ایران آنلاین / کارلوس کی‌روش در حاشیه سومین جلسه تمرینی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران در ابتدا، اظها‌ر کرد: خوشحالیم که بالاخره به راه‌حل و راهکاری برای دستیابی به زمین تیم ‌ملی دست یافتیم. زمین پژوهشگاه صنعت نفت استانداردهای بین‌المللی را ندارد اما در فضای زیبایی قرار گرفته و نسبت به زمین آکادمی تیم‌های ملی از کیفیت بالاتری برخوردار است و ما می‌توانیم پاس‌های بهتری را به همدیگر بدهیم. از وزارت نفت و مسئولان پژوهشگاه صنعت نفت تشکر می‌کنم که این زمین را در اختیار ما قرار دادند.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به سوالی درباره جوانگرایی در تیم ملی گفت: جوانگرایی جزئی از برنامه تیم ملی برای جام جهانی است. البته باید بگویم که تیم ملی آکادمی نیست و نباید این‌طور به تیم ملی نگاه کنیم. ما برای تیم ملی برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داریم. بر این اساس بازیکنان را به تیم ملی دعوت می‌کنیم.

او ادامه داد: من تا زمانی که هستم این روند را ادامه می‌دهم. همانطور که دیدید بازیکنان جوان زیادی در تیم ما حضور دارند. بازیکنانی مثل سید جلال حسینی هم هستند که با شور و شوق زیاد تمرین می‌کنند تا وقتی آنها باشند، مشکلی نداریم.

کی‌روش افزود: اگر این بازیکنان فرصت داشته باشند تا بازی‌های بین المللی برگزار کنند، با این شور و انگیزه هیچ مشکلی نخواهیم داشت ولی اگر این اتفاق نیافتد یک علامت سوال ایجاد می‌شود.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال در واکنش به سوالی درباره‌ی اظهارات رئیس جمهور ایران درباره تیم ملی، گفت: من فقط حس می‌کنم که وظیفه سنگینی به من محول شده است. وقتی رئیس جمهور محترم این صحبت‌ها را درباره من و تیم ملی کرده‌اند، وظیفه من خیلی سنگین تر می‌شود. من فرمایشات ایشان را به عنوان تعریف شخصی نمی‌دانم بلکه آن را چراغ راه آینده می‌دانم تا بتوانیم وظیفه خودمان را بهتر عمل کنیم.

وی گفت: در انتهای سال هستیم و من به تک تک ایرانیان هم عید را تبریک می‌گویم. این سال جدید را به رهبر انقلاب اسلامی و رئیس جمهور هم تبریک می‌گویم. مطمئنا هواداران عزیز ایران لیاقت یک عیدی را دارند و امیدوارم که مسئولان با یک برنامه ریزی مناسب، این کادو و عیدی را به هواداران تقدیم کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال اضافه کرد: مطمئنا صحبت‌های رئیس جمهور برای ما خیلی باعث انگیزه است. من فرمایشات او را به عنوان مدال شخصی برداشت نمی‌کنم و دقیقا برعکس مسئله را می‌بینم. اگر تا قبل از این فکر می‌کردم یک زمین استاندارد لازم داریم، الان فکر می‌کنم 10 زمین استاندارد بین المللی در ایران لازم داریم. پیام ایشان به مسئولان ورزش به نظرم شفاف بود. این مسئولان شامل همه مربیان و ورزشکاران است و وظیفه همگی ما دراین راستا سنگین است.

وی گفت: صحبت های رییس جمهور درباره بازی تیم ملی و آرژانتین اتفاقی نبوده و هدفی پشت آن وجود داشته است. آن بازی سطح واقعی فوتبالی است که ایران می‌تواند در سطح بین الملل انجام دهد. آن بازی باعث غرور ملت ایران و شور و شعف مردم ایران شد. صحبت‌های آقای روحانی برای من خیلی شفاف است و ما باید کار را انجام دهیم و سعی کنیم که بهتر از قبل باشیم. هفته دیگر کار ما شروع می‌شود و وقتی قرعه‌کشی مرحله بعد انجام شود باید تلاش کنیم تا بهتر از قبل کار کنیم. بازهم از رئیس جمهور بابت اظهارات راه‌گشای ایشان تشکر می‌کنم./ ایسنا

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 184 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 1:29

ایران آنلاین / رنگ موهایی که با نام تجاری LANCOME توزیع و عرضه می‌شوند، هیچ گونه مجوزی اعم از تاسیس، واردات، تولید، توزیع و عرضه از اداره کل نظارت و ارزیابی فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ندارند.
روابط عمومی سازمان غذا و دارو با اعلام این مطلب افزود: اداره کل مربوطه در روزهای گذشته طی نامه‌ای از معاونان غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور خواسته است تا اقدام لازم و فوری جهت جمع‌آوری فرآورده‌های مذکور از سطح عرضه مبذول داشته و نتیجه اقدامات را به اطلاع اداره کل متبوع برسانند.

در این اطلاعیه از کسانی که فراورده‌های غیر مجاز نامبرده را در سطح عرضه مشاهده می‌کنند، درخواست شده که موضوع را به اطلاع نزدیک‌ترین معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی رسانده یا طی تماس با شماره تلفن 66405569 روابط عمومی سازمان غذا و دارو را جهت اقدامات مقتضی آگاه کنند.

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 171 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 1:29

ایران آنلاین / آیت الله محی الدین حائری شیرازی، امام جمعه سابق شیراز و تولیت سابق آستان شاهچراغ که در جریان انتخابات هفتم اسفند ماه از حضور در رقابت خبرگان رهبری جهت «اعلام همراهی با استخوان داران در اسلامیت و انقلابی بودن» انصراف داده بود، در پایان اجلاسیه اخر خبرگان دوره چهارم، به سوالات  جماران، در خصوص مسائل مربوط به این انتخابات پاسخ داد که به شرح زیر است:

ارزیابی شما از انتخابات اخیر چیست؟

خیلی خوب است؛ مشکلی ندارد.

از لحاظ نتایج، آن را چگونه ارزیابی می کنید؟

خوب است! مردم هستند دیگر.

تفسیر شما را می خواهم بدانم.

مردم آزادند.انتخاب می کنند دیگر. ما که به مردم رأی اجبار نمی کنیم. هرچه مردم انتخاب کردند خودشان نتیجه اش را می بینند. چه بدی دارد؟ انتخابات (هفتم اسفند) نه تشریفاتی بود؛ نه ساختگی. بلکه حقیقی بود، سالم و خوب هم بود.

جابجایی نشانه قدرت مردم و علامت این است که نظام تابع مردم است. وقتی نظام چیزی می خواهد، مردم چیز دیگری می خواهند و نظام از مردم تبعیت می کند پایگاه (مردمی) نظام قوی تر می شود. مردم می گویند نظام مال خود ماست و از آن حمایت می کنند؛ نمی گویند نظام به ما تحمیل کرده است. یک نفر نمی گوید رأی من تحمیلی بوده است. این مسأله چه بدی دارد؟

با توجه به مسائلی که قبل از انتخابات در جریان تعیین صلاحیت ها پیش آمد، رأی مردم را چطور ارزیابی می کنید؟

خیلی هم خوب است. مردم قهر نکردند. اگر مردم به خاطر عدم تایید صلاحیت ها قهر کرده بودند عدد مشارکت اینگونه نبود؛ (مشارکت در)تهران همیشه سی درصدی بود اما الان پنجاه درصدی شده است.

ترکیب خبرگان آینده را چگونه می بینید؟

عمده موضوع آبروی ما در بین اهل عالم است. تعدادی برادر هستند که جابجا می شوند و مشکلی ندارد.

اما این دوره خبرگان قدری سیاسی تر شد.

همیشه هم باید سیاسی باشد؛ این حسن آن است که سیاسی باشد. اصلا انتخابات خودش سیاسی است.

اما همیشه عنوان میشد که خبرگان یک جمع صرفا علمایی است، اما این بار سیاسی شد و حتی لیست هایی انتخاباتی منتشر شد.

مگر علما سیاسی نیستند؟ خیلی از علما و یا حتی همه علما سیاسی هستند. اختلافات آنها هم به خاطر بعد سیاسی شان بود. همین که جابجایی قدرت بدون خونریزی انجام می شود، در عالم مهم است. در هیچ کشور اسلامی نداریم که انتخابات اینگونه شود. در کشورهای مسیحی هم اینگونه نیست؛ هیچ کشوری نداریم که 62 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند؛ حتی در آمریکا و فرانسه که مهد دموکراسی است.

مشارکت در آن کشورها خیلی پایین تر است و با این مشارکت، عزتی بر عزت های جمهوری اسلامی اضافه شد. این مسائل هم چیزی نیست. ما معتقدیم مثلا 30 نفر برای نمایندگی مجلس رأی آورند و سی نفر دیگر رأی نیاوردند. ما می گوییم آنهایی که رأی آورده اند اولین نفرشان آقای عارف است و آخرین شان کس دیگر. این گروه هم که رأی نیاورده اند نفر اولشان آقای حدادعادل است و آخرین نفرشان کسی دیگر. اگر آقای عارف و حداد را به عنوان دو دانه ی زیپ و رهبری را به عنوان حلقه ی زیپ که آنها از یکسوی این حلقه بطور جدا وارد می شوند و از سوی دیگر آن در هم قفل می شوند، با هم عقد اخوت ببندند و 29 نفر دیگر هم اینگونه شوند و مردم از آنها یاد بگیرند که یک اصولگرا و یک اصلاح طلب دست دوستی به هم می دهند بد است؟ ما این پیشنهاد را می دهیم.

حاج آقا! فکر می کنید عناوینی مثل لیست انگلیسی که یک طرف علیه رقیب خود به کار برد، در رأی مردم چقدر اثرگذار بود؟

اصلاح طرح آن غلط بود. انگلیسی ها یک حرفی چرندی زدند؛ من همان موقع گفتم سر این قضیه را باز نکنید و آن را مطرح نکنید، بلکه بگویید: وَ الَّذینَ لا یَشْهَدُونَ الزُّورَ وَ إِذا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا کِراماً(و آنان که به دروغ گواهی نمی دهند و در مجالس دروغ و غنا و فحش و غیره حضور نمی یابند ، و چون به لغو و بیهوده ای عبور کنند بی اعتنا و بزرگوارانه می گذرند).

کاری که انگلیسی ها کردند سیاسی بود؛ ما که این را جدی گرفتیم غیر سیاسی رفتار کردیم. مردم عقاید خودشان را دارند چه ربطی به انگلستان دارد؟ اگر انگلیسی ها نگفته بودند مردم رأی نمی دادند؟ اگر ما اینگونه فکر کنیم که یک یا دو میلیون حرف انگلستان را گوش می گیرند که کلاهمان پس معرکه است!

بعضی ها هم گفتند مردم تهران مانند مردم کوفه هستند!

22 بهمن را تهران به وجود آورد یا اصفهان؟ تعداد شهدای تهران در مقایسه با سایر شهرها چقدر بود؟ تعداد نیمه خرداد 42 در تهران چقدر بود؟ در اصفهان و شیراز و مشهد و تبریز و سایر شهرها چقدر بود؟  اصلا کمر دولت شاه را تهران شکست.

به همین گلزار شهدا نگاه کنید؛ اینها تهرانی بودند که در اینجا دفن هستند. هرکس این حرفها را زده نادان بوده است!

حاج آقا! برخی می گویند رأی مردم در انتخابات هفتم اسفند سلبی بوده است؛ آیا این حرف را قبول دارید؟

مگر در انتخابات ریاست جمهوری آقای خاتمی سلبی نبود؟ مردم در آن انتخابات به هاشمی نه گفتند. مگر انتخابات احمدی نژاد سلبی نبود؟ به خاتمی گفتند نه! مگر انتخابات آقای روحانی سلبی نبود؟

معنای رأس سلبی این نیست که طرف از روی آگاهی رأی نمی دهد؛ بلکه به این معناست که به طرف می گویند نوبت تو تمام شد و الان نوبت این یکی است.

مگر وقتی پای چپ شما بعد از پای راست روی زمین می آید، سلبی است؟ در سیاست هم اینگونه است. زمانی می گفتیم امور دست جناح اصولگرا باشد و جناح اصلاح طلب هم پاس بدهد و اگر کسی پایش را کج گذاشت انتقاد کند و ایراد بگیرد. وقتی می خواهیم عکس بگیریم یک نفر می ایستد و دیگری عکس می گیرد، دوباره آن یکی می ایستد و این یکی از او عکس می گیرد.

الان هم اصلاح طلبان سرکار می ایستند و اصولگراها از آنها عکس می گیرند و انتقاد می کنند؛ چه ایرادی دارد؟ هر جا اشکالی بود می گویند این کار غلط است و در روزنامه ها در این مورد بحث صورت گیرد.

نظرتان در مورد ردصلاحیت آقای سید حسن خمینی چیست؟

من فکر نمی کنم شورای نگهبان خواسته باشد سیاسی با این موضوع برخورد کند. اگر صلاحیت ایشان را بدون امتحان تایید می کردند، دیگران نمی گفتند تبعیض قائل ده اند؟

اما حدود 9 نفر بدون امتحان قبول شده اند!

درست است؛ من به آقایان شورای نگهبان پیشنهاد دادم بین این افرادی که بدون امتحان تایید شدند و آنهایی که بدون امتحان رد شدند در شورای نگهبان یک امتحان برگزار کنید و هر دو در یک جلسه مشترک بیایند؛ هرکدام قبول شدند نامزد باشد.

اشکال از خود این آقایان(شورای نگهبان) نیست. اشکال همان چیزی است که آقای ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان مطرح می کند. ایشان هنوز سخنگوی شوراست و استعفای او مورد قبول واقع نشده است. ایشان گفت حاج آقا(آیت الله جنتی) یک پراید دست دوم دارد؛ قانون ما هم مثل پراید حاج آقاست!

نظرتان در مورد رأی نیاوردن اعضای شورای نگهبان در انتخابات چیست؟

وقتی شورای نگهبان با اینکه خودش انتخابات را برگزار گرده، اعضای آن رأی نیاورده اند یعنی انتخابات کامل سالم بوده است و اگر قرار بر دستکاری بود، برای خودمان دستکاری می کردیم. اگر این انتخابات پلاستیکی بود اولین کسی را که می آوردند خودشان بود. لذا این اتفاق نشانگر سلامت انتخابات است، نه مریضی انتخابات و این سلامت موجب خوشبختی است.

در اجلاس اخیر خبرگان در مورد انتخابات اخیر بحثی صورت گرفت؟

ابدا! صحبتی نکردند.

در حواشی چطور؟

نه اصلا.

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 156 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 1:29